2012. szeptember 16., vasárnap

Szkennelés, digitalizálás (aktualizálva)

 Nagyon régen jelentkeztem,de nem töltöttem tétlenül az elmúlt időt.A kötésen és horgoláson kívül egy másik kedvenc elfoglaltságom a szkennelés, digitalizálás. Elhatároztam, hogy a kézimunka újságaimat digitális formában is megőrzöm, ezért hozzáláttam. Többször kellett módosítani és újra kezdeni, amíg nézetem szerint olyan lett amit már másoknak is szívesen megmutatok.Az újságokat Pdf és DjVu formátumban csináltam. Bevallom , én a DjVu-t jobban szeretem, mert ugyanaz az állomány csak 10-ed része a Pdf-nek. Lehet, hogy később még írok a DjVu-ról, de most csak a letöltő linkeket szeretném megosztani , hogy bárki megnézhesse és olvashassa ezeket a régi és nem olyan régi újságokat könyveket.

Fürge Ujjak Könyve mappában az 1962-es,1963-as.1964-es, 1966-os,1968-as.1971-es, 1974-es, 1978.-as évkönyvek találhatók .

A következő a Hímzések mappa .Időközben 7-re bővült a letölthető könyvek száma.

Kardos Katalin Kalocsai géphímzés.djvu
Lengyel Györgyi Kézimunkakönyv.djvu
Régi Hímzőkönyv töredék.djvu
Lengyel Gyorgyi Kalocsai virágok.djvu
Mintagyüjtemény - Népi öltéstechnikák.djvu
Korai kalocsai hímzések.djvu
Kondor Zsuzsa Riseliő az áttört gépi hímzés.djvu


A következő mappa :Horgolás minták. Ebben most még csak egy fájl van

Ismét egy mappa Kézimunkakönyvek

Van néhány  Diana  horgolási újság is/ jelenleg 58 db/


És most jön a lényeg ami miatt elkezdtem az egészet : a régi Fürge Ujjak .Ezt Djvu és pdf formátumban is elkészítettem, de csak Pdf-ben van feltéve. Az 57-es évfolyam sajnos hiányos.
Fürge Ujjak 1957-es évfolyam és a Kezdő szám
Fürge Ujjak 1958-as évfolyam
Fürge Ujjak 1959-es évfolyam
Fürge Ujjak 1960-as évfolyam
Fürge Ujjak 1961-es évfolyam
Fürge Ujjak 1962-es évfolyam
Fürge Ujjak 1963-as évfolyam
Fürge Ujjak 1964-es évfolyam
Fürge Ujjak 1965-ös évfolyam
Fürge Ujjak 1966-os évfolyam
Fürge Ujjak 1967-es évfolyam
Fürge Ujjak 1968-as évfolyam
Fürge Ujjak 1969-es évfolyam
Fürge Ujjak 1970-es évfolyam
Fürge Ujjak 1971-es évfolyam
Fürge Ujjak 1972-as évfolyam
Fürge Ujjak 1973-as évfolyam
Fürge Ujjak 1974-es évfolyam
Fürge Ujjak 1975-ös évfolyam
Egy megjegyzés : az 1975/6-os lapból hiányzott egy oldal.Javítottam és a régit töröltem .Helyette már a jó újság van fent a mappában
Fürge Ujjak 1976-os évfolyam
Fürge Ujjak 1977-es évfolyam
Fürge Ujjak 1978-as évfolyam
Fürge Ujjak 1979-es évfolyam
Fürge Ujjak 1980-as évfolyam


Ezek a régi, még úgynevezett barna újságok .Most már a színeseket csinálom. Ez egy kicsit lassabban készül, mert egy-egy lapszám  már 32 oldalas és 1978-tól már havonta jelent meg az újság.
Feltettem az első színes évfolyamot


Fürge Ujjak 1981-es évfolyam

A dolgot bonyolítja, hogy a kötős részt is szeretném folytatni és oda videókat akarok csinálni. Sajnos a Web-kamerám makacskodik.
Remélem mihamarabb sikerül megoldani a problémát és végre folytathatom azt is.
Addig is jó letöltögetést és nézegetést kívánok minden kedves látogatómnak.
Ha valami gond adódik kérlek jelezd.

Fürge Ujjak 1982-es évfolyam
Fürge Ujjak 1983-as évfolyam
Fürge Ujjak 1984-es évfolyam

Fürge Ujjak 1985-ös évfolyam

Fürge Ujjak 1986-os évfolyam
Fürge Ujjak 1987-es évfolyam
Fürge Ujjak 1988-as évfolyam
Fürge Ujjak 1989-es évfolyam
Fürge Ujjak 1990-es évfolyam
Fürge Ujjak 1991-es évfolyam
Fürge Ujjak 1992-es évfolyam
Fürge Ujjak 1993-as évfolyam
Fürge Ujjak 1994-es évfolyam
Fürge Ujjak 1995-ös évfolyam

Fürge Ujjak 1996-os évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 1997-es évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni

Fürge Ujjak 1998-as évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni

Fürge Ujjak 1999-es évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 2000-es évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 2001-es évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 2002-es évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 2003-as évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 2004-es évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 2005-ös évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni

Fürge Ujjak 2006-os évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 2007-es évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak 2008-as évfolyam  A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak-Amelie 2009-es évfolyam   A mellékleteket még nem sikerült szkennelni
Fürge Ujjak - Amelie 2010-es.évfolyam    A mellékleteket még nem sikerült szkennelni 

Fürge Ujjak - Amelie 2011 LV.évfolyam

A 2008 as évfolyam 9. számától a név megváltozott Amelie-re és az újságokat  Fürge Ujjak-Amelie  néven töltöm föl. A szkennelés, digitalizálás és a hiányzó lappéldányok beszerzése folyamatban van.

Egy új mappát tettem fel a DATA.hu-ra
Arany Kötőtű újságok .pdf és .djvu formátumban

Folyamatosan digitalizálom és töltöm föl a mappába. Ebbe most mind a két formátumban felteszem, hogy mindenki azt választhassa amelyik neki jobban tetszik. sajnos a gyűjteményem hiányos ,ezért ha valaki tud segíteni a hiányzó példányok beszerzésénél,küldjön üzenetet. Köszönöm.

Köszönöm: Clara

24 megjegyzés:

  1. Gratulálok, és köszönöm. Ez bizony sok munka volt.

    VálaszTörlés
  2. Atya világ! :O Te aztán nem semmi vagy! Köszönjük szépen neked és nagyon Boldog Karácsonyt és sikerekben gazdag boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Saját örömömre csináltam, csak "dicsekedni" akartam vele.Örülök, ha hasznát veszitek. Neked is és mindenkinek Boldog Karácsonyt és sikerekben gazdag boldog új évet kívánok én is

      Törlés
  3. Nagyon sok munkád van benne, köszönöm szépen, hogy megosztod. Csak van egy olyan problémám, hogy nagyon sok fájt nem tudok letölteni, mert azt írja a crom-e, hogy nem lehet letölteni, mert rossz indulatú fájl, így nagyon hiányos nekem egy egy évad. Tudsz vala megoldást erre? Válaszodat előre is köszönöm. Irén

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a visszajelzést. Sajnos más is jelzett ilyet, de úgy tűnik, hogy a gépen lévő vírusirtója jelez. Én Firefoxot használok, de kipróbáltam Chrom-mal és nem jelzett sem vírust se más gondot. Nekem a gépemen AVG-van fönt, de régebben volt AvastFree. Le is gyalultam amikor nem volt hajlandó a web kamerám driverét telepíteni, mert szerinte vírusos volt.

      Törlés
  4. Kedves Clara, biztos rengeteg munkád van benne. Sajnos nem tudok hozzáférni. Nincs esetleg másik elérhetöség? A DATA.hu-n még sosem volt szerencsém és nem tudom miért, hogy müködik? Már annyi capchát kattintgattam 5-6-szor, azután nem találja a szervert. Regisztráció nélkül nem engedi talán? De nagyon szeretném én is látni a régi fürge ujjakat. Minden tanácsot köszönök. Üdvözlettel Hajni

    VálaszTörlés
  5. Kedves Hajni! Az újság linkjére kattintva be kell jönni a Data.Hu-n lévő mappa tartalmának. Az újság nevére kattintva egy újabb ablak gyors vagy lassú letöltés. A lassút válaszd Ott egy állítás van amit ki kell pipálni és ez a "nem vagyok robot. Ez az ingyenes, bejelentkezés nélküli letöltés. Sajno s előnézet nincs. Csak letöltés után tudod megnézni. Üdvözlettel Signora Clara

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Clara! Köszönöm a gyors választ. Amit ki kell pipálni Capcha:"nem vagyok robot" 2-3 kép még eljutottam, de ekkor a cél-letöltés: nem találja a szervert ma sem! Többször ismételtem!
      "Fehler: Server nicht gefunden
      Der Server unter ddl2.data.hu konnte nicht gefunden werden.". A data.hu GYÍK-ján sem találtam megoldást.
      Nincs esetleg máshonnan link? Mégis köszönöm a segítséget, Üdvözlettel Hajni

      Törlés
    2. Kedves Clara! Ma újra megpróbáltam és sikerült a letöltés, söt a leggyorsabb módon. Talán mert új, gyorsabb internet-eszközöm(router) van azóta. Kimondhatatlanul örülök, NAGY KÖSZÖNET a munkádért! Üdvözlettel Hajni

      Törlés
  6. Csak 4 képernyő képet tudnék válaszként írni , de ide sajnos nem lehet bemásolni.Írj egy emailt. Talán attól okosabbak leszünk, mert nem értem a dolgot. Üdv Clara.

    VálaszTörlés
  7. Szia Clara! Nagyon örülök ennek a sok újsgának! Szívesen mindent letölteném, de sajnos nekem nem jelenik meg a nem vagyok robot, ezért nem tudok semmit sem letölteni :(

    VálaszTörlés
  8. A "nem vagyok robot" kipipálása után a kék letöltés re kattintva bejön a letöltő ablak ismét egy kattintás és indul a letöltés. Kicsit hosszadalmas.

    VálaszTörlés
  9. Ez valami fantasztikus! Egy hatalmas kincset szórtál elénk. Az,hogy hálásan köszönöm,még ki sem fejezi pontosan,hogy mit érzek... Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Signora Clara, Nagyon örültem, hogy itt megtaláltam sok-sok példányát a Fürge Ujjaknak, nagyon élvezem nézni, kötni a mintákat. Mivel Kanadában élek, tetszett ez a könnyü elérhetösége a lapoknak. Én a gyors letöltést választottam és felíratkoztam egy hónapra és az 1600FT se vágott hanyatt. :) Van nekem is kb 3 évi Fürge Ujjak folyóiratom, szerintem van olyan is ami az Ön könyvtárából hiányzik. Azt szeretném kérdezni, elküldjem-e önnek a hiányzó folyóiratot pdf file-ban?
    Köszönettel, Fried Edit

    VálaszTörlés
  11. Kedves Clara! Látom, a '87-es és a '89-es évfolyam nem teljes... Nekem megvan két, lexikon-méretű könyvbe bekötve a '86-os, '87-es, '88-as, '89-es évfolyamból, azt hiszem, az összes szám. Meg a '92-esből a 6-os, 10-es, 12-es, és a '93-asból a 9-es. (Meghalt egy szomszéd néni, tőle kaptuk.) Elvileg be tudom szkennelni pdf-ben, csak a számítógépem nem mindig hajlandó elfogadni a szkennert... De ha sikerül, akkor esetleg el tudná így fogadni a hiányzó számokat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a jelzést. Sajnos a Data törli azokat a fájlokat amiket 3 hónapig nem tölt le senki. Így fordulhatott elő, hogy ezek a lapok nincsenek fent. Most töltöm vissza a mappákba.

      Törlés
  12. Szia! A 2008-as eleve nem teljes, vagy a data törölt belőle?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos még hiányzik a 2-es, 3-as és a 8-as szám. A 2008-as évfolyamnak csak 9 száma volt. A következő szám már Amelie néven jelent meg.

      Törlés
  13. Kedves Clara!
    Először is had köszönjem meg ezt a sok-sok kincset, amit megosztottál velünk!!! Megtennéd, hogy újra feltöltöd azokat a számokat, amiket a data már törölt? 61-től 66-ig sokat töröltek. Köszönettel: Kata

    VálaszTörlés
  14. Kedves Clara!

    Az 1991 és 1992-es évfolyamokat szeretném letölteni, de sajnos ezek sem érhetőek már el. Fel tudná újra tölteni ezeket?

    Köszönettel,
    Attila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Attila!
      Sajnos a nagygépem hónapok óta nem működik és nem tudom pótolni a Data.hu-ról hiányzó fájlokat. Sajnos a szabályzat értelmében azukat a fájlokat amelyeket 3 hónapig nem töltik le, automatikusan törlik. Remélem nemsokára megjavul a gépem és tudom pótolni a hiányokat.

      Törlés
  15. Kedves Clara!

    Köszönöm ezt a sok kincset!!!
    Lenne esetleg lehetőség arra, hogy a hiányzó számokat újra feltöltse? A datán 1981. 12. számtól hiányos sajnos..
    Segítségét előre is köszönöm!

    Csilla

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm a visszajelzést folyamatosan töltögetem vissza a hiányzókat.

    VálaszTörlés
  17. Nagyon nagyon szépen köszönjük <3
    Zsuzsa

    VálaszTörlés